به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ فرایند سوراخ‌کاری در ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد اما وقتی به وهله عمل می‌رسیم می‌بینیم که آن‌قدرها هم راحت و بی دردسر نیست. جهت انجام سوراخ‌کاری و باز و بستـه کردن پیچ‌ها به ابزارالات مناسبی نیاز داریم که نتیجه مطلوبی برایمان به ارمغان آورد. برای این کار هم می‌توانیم از دریل شارژی استفاده کنیم هم از پیچ گوشتی شارژی، اما این دو ابزار فرق عمده‌ای با یکدیگر دارند. برای آشنایی با این ابزارها و تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی با یکدیگر تا انتهای این مقاله از بازرگانی سلیمانی با ما همراه باشید.

دریل شارژی 21 ولت المکس مدل 219

دریل شارژی ۲۱ ولت المکس مدل ۲۱۹

دریل شارژی

یکی از ابزارالات مورد نیاز برای انجام عملیات سوراخ‌کاری و باز و بستـه کردن پیچ‌ها دریل شارژی ( Cordless Drill) است. برای حفر سوراخ و باز و بستـه کردن پیچ‌ها روی انواع سطوح چوبی، استیلی، فلزات غیرآهنی ، سطوح بتنی، پلاستیکی و دیوارهای خشک از دریل شارژی استفاده می‌کنیم.

به کمک این ابزار سرعت باز و بستـه کردن پیچ‌ها تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و بدون احساس خستگی جسمی می‌توان از نیروی چرخشی دستگاه برای هدایت پیچ به سطح مورد نظر استفاده کرد.

تفاوت دریل‌های شارژی با دریل‌های برقی در مبنع تغذیه آن‌هاست و برای راه اندازی آن به جای برق از باتری استفاده می‌شود. این گونه دریل‌ها بدون هیچ گونه محدودیتی در مکان‌های فاقد جریان برق به کار می‌روند.

 

انواع دریل‌های شارژی

دریل‌های شارژی در دو نوع الکتریکی و ضربه ای تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای انجام کارهای سبک از دریل‌های الکتریکی و برای انجام پروژه های سنگین‌تر مثل ساختمان‌سازی و نجاری از دریل ضربه ای استفاده می‌کنند.

اگر قصد خرید یک دریل شارژی باکیفیت را دارید اما نمی‌دانید کدام نوع از آنها مناسب کار شماست، مقاله ” راهنمای خرید دریل شارژی برای کسانی که قصد خرید دارند ” را بخوانید.

پیچ بند شارژی المکس مدل 197

پیچ بند شارژی المکس مدل ۱۹۷

پیچ‌گوشتی شارژی (Cordless Screwdriver)

پیچ‌گوشتی شارژی فقط برای باز و بستـه کردن پیچ‌های کوچک و محکم نگه داشتـن پیچ‌های شل در سطوح نرم به کار می‌رود.پیچ‌گوشتی شارژی نسبت به دریل شارژی در انجام کارهای سخت مثل پروژه های نجاری کارآمدتر است و می‌تواند پیچ‌های بزرگ‌تر را در سریع‌ترین زمان ممکن کنترول نماید. از مزایای پیچ‌گوشتی شارژی این است که به خاطر سایز کوچک، وزن کم و خوش‌دست بودنش به فضاهای تنگ و غیرقابل دسترسی نفوذ پیدا کرد.

 

انواع پیچ‌گوشتی‌های شارژی

پیچ‌گوشتی های شارژی بر اساس نوع عملکردشان در انواع و سایزهای متنوعی ساختـه و تولید می‌شوند. معمولا پیچ‌گوشتی‌های ¼ اینچی برای انجام کارهای ساده و سبک و پیچ‌گوشتی‌های بزرگتر برای پیچ‌بندی به کار می‌روند. در حالیکه، پیچ‌گوشتی‌های شارزی چکشی و حرفه‌ای برای انجام پروژه‌های سنگین‌تر استفاده می‌شوند.

 

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

حال که با دو ابزار کاربردی دریل شارژی و پیچ‌گوشتی شارژی آشنا شدیم باید به تفاوت بین این دو بپردازیم.

دریل‌های شارژی و پیچ‌گوشتی های شارژی در ساختار، کارایی، توان، طراحی و متعلقات، کاربرد، اندازه موتور، اندازه سه نظام و قیمت با همدیگر تفاوت دارند.

  • از عمده ترین تفاوت‌های بین دریل شارژی و پیچ‌گوشتی می‌توان به تک‌کاربردی بودن پیچ‌گوشتی شارژی نسبت به دریل شارژی اشاره کرد.اصلی ترین تفاوت این دو ابزار بین قدرت و سرعت حرکت پیچ و دقت سوراخکاری در آن‌ها است و معمولا به لحاظ اقتصادی خرید دریل شارژی مقرون به صرفه تراز پیچ‌گوشتی شارژی می‌باشد.
  • از دیگر تفاوت‌های بین دریل شارژی و پیچ‌گوشتی شارژی می‌توان به قابلیت چکش و ضربه دریل شارژی علاوه بر حالت دریل کاری ساده اش اشاره کرد؛ بنابراین بدون هیچ گونه نیروی اضافی می‌توان ضربات سخت و محکمی بر روی سطوح ایجاد کرد و کف و سقف و دیوار را به کمک آن سوراخ نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *