به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ اول از همه باید گفت که نام دیگر این وسیله، جک هیدرولیکی است.با این وسیله، بلند کردن و جابه جایی انواع وسیله نقلیه سواری و سنگین، به سهولت انجام می پذیرد. همچنین در پالایشگاه ها، امور حفاری، ساختمان سازی، این وسیله به کار می آید. شکل و ساختار ساده و در عین حال قدرت بسیار زیاد آن سبب شده تا از آن در صنایع مختلف استفاده شود. لازم است بدانید که از این ابزار گاراژی دیگر به صورت قبل استفاده نمی شود و در واقع استفاده از آن متداول نیست. دلیل این امر، در این مقاله با توجه به معایبی که برای آن بازگو خواهیم کرد، مشخص می شود.

جک روغنی توتال مدل 109022

جک روغنی توتال مدل ۱۰۹۰۲۲

معرفی جک های روغنی موجود در بازار

یک طرفه ورودی خروجی

  • دسته پیستون، کمتر از قطر پیستون است.
  • دو محفظه جهت ورود و خروج روغن دارد.

یک طرفه

  • فقط می تواند در یک سو اعمال نیرو کند.
  • پیستون قادر است، به وسیله فنر، نیروی وزن خود پیستون یا با اعمال نیروی خارجی باز گردد.

دوطرفه

  • قطر دسته پیستون، کوچکتر از قطر پیستون می باشد.
  • دارای دو محفظه جهت ورود و خروج روغن هستند.
  • قابل عرضه به صورت استوانه ای بادی، در ظرفیت های مختلف می باشد.
  • دو میدان موثر متقابل دارد. البته با اندازه های مشابه یا متفاوت
جک روغنی توتال مدل 109022

جک روغنی توتال مدل ۱۰۹۰۲۲

عملکرد جک های روغنی

برای اینکه بتوان یک وسیله را به درستی و به طور کامل بشناسیم ابتدا باید چگونگی عملکرد آن را بشناسیم. جک های روغنی، استوانه ای در درون خود دارند که روغنی که در داخل آن وجود دارد، تحت نیرویی قرار گرفته است. این روغن غیر قابل تراکم بوده و به همین دلیل به داخل استوانه بزرگترمی ریزد. با فشاری که به گیستون استوانه بزرگتر وارد می کند، سبب بلند شدن اجسام سنگین از سطح زمین می شود.

 

معایب جک های روغنی

  • یکنواخت نبودن بالا و پایین رفتن آن: علت این امر، وجود هوا در روغن آن است.
  • تا انتها بالا نرفتن بازوی آن و در نتیجه بلند نشدن جسم به اندازه کافی: علت آن کمبود روغن آن است و می بایست روغن آن همیشه تنظیم شود.
  • حرکت کردن میله دستگاه به سختی: علت آن ممکن است به علت خرابی تلمبه جک، خراب شدن یا کجی میله اصلی باشد یا روغن نامناسب، خرابی آب بندها و کاسه نمادها
  • بعد از بالا رفتن، کم کم ارتفاع آن کم شده و پایین می آید و در واقع در ارتفاع قبلی باقی نمی ماند: علت آن شاید، آلودگی روغن، نشتی جک، خراب شدن آب بندها باشد و یا اینکه پیچ خلاص تا انتها بسته نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *