به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ یکی از تجهیزات مهم که به منظور تأمین امنیت در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، دوربین مداربسته است. با نصب دوربین‌های مداربسته می‌توان به صورت مستمر محیط را رصد کرده و امنیت را به میزان قابل توجهی افزایش داد. دوربین‌های مداربسته توسط افراد متخصص در محیط‌های مورد نیاز نصب می‌شوند؛ این افراد به غیر از تجهیزات و متعلقات مربوط به دوربین‌ها، به یک سری ابزار و تجهیزات برای نصب آن‌ها نیاز دارند.

به همین دلیل آشنایی با تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته برای افرادی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا با استفاده از این ابزار می‌توان سرعت، دقت و کیفیت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

چه ابزارهایی برای نصب دوربین مداربسته نیاز است؟

تکنسین‌ها برای اینکه بتوانند دوربین‌های مداربسته را در محیط مورد نظر به بهترین شکل نصب و راه‌اندازی کنند به یک سری ابزارآلات و تجهیزات نیاز دارند. از مهم‌ترین ابزار مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

پیچ گوشتی شارژی

پیچ‌گوشتی‌ شارژی را می‌توان یکی از مهم‌ترین تجهیزات نصب دوربین مداربسته دانست. این ابزار شارژی بوده و نیاز به سیم برق ندارد؛ به همین دلیل به راحتی می‌توان در هر شرایطی از آن برای باز و بسته کردن انواع پیچ با سرعت بالا استفاده کرد. در هنگام انتخاب پیچ‌گوشتی شارژی بهتر است مدل‌هایی خریداری شود که دارای باتری لیتیوم یونی هستند؛ زیرا این باتری‌ها قدرت بیشتری داشته و می‌توانند برای مدت زمان طولانی‌تری شارژدهی داشته باشند. پیچ‌گوشتی‌های شارژی ۱۲ و ۱۴ ولت گزینه ایده‌آلی برای نصاب‌های دوربین مداربسته به حساب می‌آیند و با توجه به ماهیت کار نیاز به پیچ‌گوشتی شارژی با توان و گشتاور بالا وجود ندارد.

پیچ بند شارژی المکس مدل 232 قدرت 12 ولت راهکار های  نگهداری از باتری ابزارهای شارژی نگهداری مناسب از باتری ابزارآلات شارژی، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند. راهکار های  نگهداری از باتری ابزارهای شارژی نگهداری مناسب از باتری ابزارآلات شارژی، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند.

پیچ بند شارژی المکس مدل ۲۳۲ قدرت ۱۲ ولت راهکار های  نگهداری از باتری ابزارهای شارژی نگهداری مناسب از باتری ابزارآلات شارژی، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند. راهکار های  نگهداری از باتری ابزارهای شارژی نگهداری مناسب از باتری ابزارآلات شارژی، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند.

آچار شبکه

با توجه به این موضوع که دوربین‌های مداربسته معمولا تحت شبکه نصب می‌شوند، نیاز به استفاده از کابل شبکه وجود دارد؛ برای راه‌اندازی دوربین مداربسته در این شرایط به سوکت‌زنی دو سر کابل نیاز است. در صورتی که سوکت به نحو صحیح زده نشده باشد، تصویر دوربین با کیفیت مناسب انتقال پیدا نخواهد کرد و در واقع کار به نحو صحیح اجرا نمی‌شود. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته، آچار شبکه است که با استفاده از آن می‌توان با رعایت اصول استاندارد، با دقت و سرعت بالا سر کابل‌های شبکه را سوکت زد.

 

تستر شبکه

این ابزار پس از سوکت زدن دو سر کابل شبکه کاربرد دارد و می‌توان از آن برای بررسی کیفیت ارتباط کابل استفاده کرد و از صحت مسیر ارتباطی اطمینان حاصل کرد. تستر شبکه یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته است که پس از اتمام کابل‌کشی و سوکت زدن سر کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

لیبل کابل

در اتاق DVR یا NVR که تصاویر دوربین مداربسته را دریافت می‌کند،‌ حجم زیادی از کابل وجود دارد که می‌تواند باعث سردرگمی شود. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین تجهیزات نصب دوربین مداربسته لیبل کابل است. لیبل‌ها معمولا در دو سر کابل زده می‌شوند تا کابل‌ها منظم باشند و در صورتی که نیاز به عیب‌یابی وجود داشت به راحتی بتوان آن‌ها را شناسایی کرد.

پکیج ویژه 25 پارچه ابزآلات خانگی + هدایای بازرگانی سلیمانی

پکیج ویژه ۲۵ پارچه ابزآلات خانگی + هدایای بازرگانی سلیمانی

ابزارآلات دستی

یک جعبه ابزار مناسب و کامل یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته است. یک نصاب حرفه‌ای و با تجربه باید آچارهای مختلف، انبر دست، دم باریک، سیم‌چین، پیچ‌گوشتی و… در سایزهای مختلف در دسترس داشته باشد. همچنین به دلیل کار کردن با کیت‌ها و بردهای کوچک به انبردست، دم باریک و سیم‌ چین مینیاتوری نیز نیاز خواهد داشت.

 

متر لیزری

یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزات نصب دوربین مداربسته متر دیجیتال است که به منظور اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. با استفاده از این متر،‌ نصاب می‌تواند طول، عرض و ارتفاع محیط مورد نظر برای کابل‌کشی، داکت‌کشی، لوله کشی، نصب دوربین و… را اندازه‌گیری کرده و نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها را با بالاترین میزان دقت انجام دهد. برای کار نصب دوربین‌های مداربسته به متر لیزری حرفه‌ای نیاز نبوده و متر لیزری که بتواند تا حداکثر ۵۰ متر را اندازه‌گیری کند گزینه مناسبی خواهد بود.

 

دریل

نصاب‌های دوربین مداربسته به منظور نصب دوربین در قسمت‌های مختلف به یک دریل متوسط یا قدرتمند نیاز دارند. با توجه به محیط مورد نظر برای نصب دوربین بدون شک نیاز به سوراخ‌کاری بر روی سطوح مختلف وجود دارد که یک دریل خوب می‌تواند این نیاز را برآورده کند. نصاب‌های دوربین مداربسته به دریل با توان بالا نیاز ندارد و دریل‌های با توان متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات می‌توانند به خوبی پاسخگوی نیاز آن‌ها باشند. همچنین نصاب‌ها به مته آهن، چوب و سنگ با سایز مناسب حداکثر تا سایز ۱۰ برای سوراخ‌کاری روی سطوح مختلف نیاز خواهند داشت.

دریل شارژی 21 ولت المکس مدل 219

دریل شارژی ۲۱ ولت المکس مدل ۲۱۹

 تراز دستی یا تراز لیزری

نصا‌ب‌های دوربین مداربسته در زمان انجام کارهایی مانند کابل‌کشی، داکت‌کشی، نصب رک روی دیوار و به طور کلی هر دستگاهی که برای نصب دوربین لازم است، نیاز به ابزاری برای تراز کردن دارند. در این شرایط تراز دستی یا لیزری یکی از ابزارهای مورد نیاز به حساب می‌آید که به تراز بودن عملیات نصب کمک می‌کند. برای نصب دوربین مداربسته ترازهای لیزری از نوع خط قرمز و دو خط کفایت می‌کند و نیاز به خرید تراز حرفه‌ای (خط سبز و سه خط) وجود ندارد.

 

مولتی متر

مولتی‌متر یک دستگاه اندازه‌گیری الکترونیکی است که نصاب دوربین مداربسته از آن به منظور اندازه‌گیری جریان، ولتاژ، مقاومت و… استفاده می‌کند. در واقع اصلی‌ترین کاربرد این ابزار در نصب دوربین مداربسته، بررسی تداوم و ولتاژ است؛ به همین دلیل نیاز به یک مولتی‌متر پیشرفته و حرفه‌ای نبوده و یک دستگاه معمولی نیز به راحتی نیاز نصاب را برآورده می‌کند.

 

فازمتر

فازمتر یک ابزار ساده و در عین حال مهم است که در زمان سیم‌کشی و کابل‌کشی کاربرد زیادی دارد. نصاب در زمان سیم‌کشی و کابل‌کشی (به خصوص در زمان سیم‌کشی برق) با استفاده از فازمتر می‌تواند سیم فاز در مدار را تشخیص دهد که منجر به بالا رفتن دقت سیم‌کشی می‌شود.

فازمتر میکا

فازمتر میکا

استریپر یا لخت کن کابل  RG

امروزه برای نصب دوربین‌های مداربسته از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌شود. استریپر یا لخت کن کابل‌های RG یکی از ابزارهای مهم برای نصب دوربین مداربسته هستند که می‌توانند عملیات لخت کردن این سیم‌ها را با بالاترین دقت و سرعت انجام دهند.

 

کاتر

یکی از ابزارهای کاربردی برای نصاب دوربین مداربسته به حساب می‌آید؛ کاتر ابزاری است که برای برش مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک نصاب حرفه‌ای برای بریدن انواع کابل و سیم، لخت کردن کابل و کارهایی از این قبیل به یک کاتر تیز نیاز پیدا می‌کند.

 

نردبان مناسب

دوربین‌های مداربسته در محیط‌های مورد نظر به طور معمول به منظور داشتن زاویه دید بهتر در ارتفاع نصب می‌شوند. به همین دلیل نردبان مناسب را باید در فهرست ابزار مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته قرار داد. به همراه داشتن یک نردبان مناسب که وزن کم، پایداری بالا و طول مناسب داشته باشد می‌تواند سرعت و کیفیت نصب دوربین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

ابزارآلات مصرفی

یک سری وسایل و تجهیزات وجود دارند که ممکن است در زمان فرایند نصب دوربین مداربسته در محیط‌های مختلف لازم شود؛ انواع پیچ و رولپلاک، واشر، بست کمربندی، بست فلزی، چسب برق، چسب دو طرفه و… از جمله ابزارآلات و تجهیزات مصرفی هستند که باید یک نصاب در یک جعبه ابزار به همراه داشته باشد تا در هنگام نصب در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کند.

 

لباس کار کامل

لباس کار یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته است که علاوه بر حفظ نظم و تمیزکار می‌تواند رضایت مشتریان را نیز افزیش دهد. زمانی که نصاب دوربین مداربسته از لباس کار کامل و مناسب استفاده می‌کند، می‌تواند از قسمت‌های مختلف بدن خود در برابر عوامل محیطی و آسیب‌رسان محافظت کند.

اجزای لباس کار مناسب برای نصاب دوربین مداربسته شامل موارد زیر است:

  • شلوار کار مناسب
  • یونیفرم راحت
  • کفش مقاوم و سبک
  • کلاه ایمنی در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی
  • عینک مخصوص (در زمان عملیات سوراخ‌کاری)

 

تجهیزات تخصصی نصب دوربین مداربسته

یک سری از تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته در دسته تجهیزات اختصاصی قرار می‌گیرند که بدون آن‌ها امکان نصب و راه‌اندازی دوربین وجود ندارد.

از مهم‌ترین تجهیزات تخصصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه DVR یا NVR
  • هارددیسک
  • کابل کواکسیال
  • کابل HDMI
  • کابل USB
  • فیش BNC
  • آداپتور برق
  • دستگاه سوئیچ
  • رک
  • میکروفن
  • مانیتور یا نمایشگر
  • روتر

 

 

کلام آخر ؛

هر کار فنی برای اینکه با بهترین کیفیت انجام شود به یک سری تجهیزات و ابزارآلات نیاز دارد. نصب دوربین مداربسته یکی از کارهای فنی و تخصصی است که در صورت استفاده از ابزار مناسب با بالاترین سرعت و دقت انجام می‌شود. در صورتی که نصاب نسبت به تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته آشنایی کافی داشته و از بهترین تجهیزات برای انجام کار استفاده کند می‌تواند این فرایند را با سرعت بالا و با نهایت دقت انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *