به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ از جمله پر کاربرد ترین و معروف ترین ابزارهای دستی که در بین مشتریان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد می توان به گاز انبر یا گاز آرماتور اشاره نمود. این ابزار دارای موارد کاربرد بسیار گسترده ای می باشد و امروزه شاهد استفاده از آن در کارگاه های آهنگری، ساختمانی و نجاری هستیم. لازم است بدانید که انواع مختلفی از گاز انبر در بازار وجود دارد که به وسیله برندها و کمپانی های مختلفی تولید شده است.

بنابراین ممکن است در حین خرید این محصول به دلیل وجود مدل های متعدد دچار سردرگمی شوید. به همین خاطر بازرگانی سلیمانی در این مقاله قصد ارائه راهنمای خرید گاز انبر و کاربرد انواع گاز انبر به کاربران را دارد. در نتیجه چنانچه قصد خرید گاز انبر دارید و می خواهید نکات مهمی که در حین خرید گاز انبر می بایست به آن توجه شود را بدانید، پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

انبر کلاغی توتال سایز 10 اینچ مدل THKTV02P041

انبر کلاغی توتال سایز ۱۰ اینچ مدل THKTV02P041

گاز انبر چیست؟

گاز انبر نوعی ابزار دستی است که از آن برای بریدن سیم های مفتولی و چیدن سیم های مختلف بهره گرفته می‌ شود. بنابراین می توان عملکرد گاز انبر را مشابه انبردست و سیم چین عنوان نمود. کاربران با استفاده از گاز انبر می توانند اقدام به نگهداشتن، بریدن قطعات مختلف و بیرون کشیدن میخ از سطوح گوناگون نمایند.

همانطور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم امروزه شاهد وجود انواع مختلفی از گاز انبر در بازار هستیم و قیمت این گاز انبر ها با یک یک دیگر متفاوت می باشد. این ابزار برای نگه داشتن یا بریدن قطعات از دو اهرم استفاده می نماید. این اهرم ها روی یک نقطه از جسم تمرکز نموده و سپس عملیاتی که کاربر مدنظر دارد با استفاده از این ابزار انجام خواهد شد. در نتیجه می‌ توان گفت که کل اصل قدرت این ابزار در قسمت نوک یا دهانه آن می باشد. قسمت دهانه این ابزار منحنی شکل است.

 

انواع گاز انبر و بررسی موارد کاربرد آنها

به طور کلی گاز انبر ها به دو دسته نجاری و آرماتور بندی تقسیم بندی می گردند. در ادامه به صورت کامل در خصوص این دو نوع گاز انبر اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد:

گاز انبر نجاری

از گاز انبر نجاری می توانید برای انجام کارهای زیر استفاده نمایید:

  • یکی از کاربردهای اصلی گاز انبر نجاری استفاده از آن برای کشیدن منگنه یا میخ از داخل چوب می باشد. از آنجایی که با گاز انبر های نجاری از زبانه های قدرتمندی برخوردار می باشند و قسمت نوک آنها دارای حالت مخروطی مانند است، در نتیجه به راحتی بدون اینکه سر میخ از بدنه آن جدا شود می توانید اقدام به کشیدن میخ از سطوح مختلف نمایید. وجود انحنا در قسمت سری این گاز انبر ها کشیدن میخ از چوب با استفاده از آنها را راحت نموده است.
  • از گاز انبر نجاری می توانید برای نگه داشتن قطعات مختلف نظیر فلزات داغ نیز استفاده نمایید. این گاز انبر ها قادرند بدون اینکه آسیبی به آن جسم وارد کنند اقدام به نگه داشتن آنها نمایند.
  • نوع خاصی از گاز انبر نجاری در بازار وجود دارد که زبانه آنها تیز تر است و می توانید اقدام به بریدن میخ با استفاده از آنها نمایید.
  • گاز انبر های نجاری نسبت به گاز انبر های آرماتوربندی از نوک عریض تری برخوردار هستند.

گاز انبر آرماتوربندی

از گاز انبر آرماتوربندی می توانید برای انجام کارهای زیر استفاده نمایید:

  • با استفاده از گاز انبر آرماتوربندی می توانید اقدام به بریدن سیم هایی که قطر آن ها بین ۱ تا ۴ میلی متر می باشد نمایید. در نتیجه امروزه شاهد استفاده گسترده از این ابزار در صنعت جواهرسازی هستیم.
  • شکل نوک انبر فوق تخت و فاقد انحنا بوده و به همین خاطر به راحتی می توانید اقدام به برش سیم با استفاده از آن نمایید.
  • از آنجایی که نوک این ابزار تیز است کار برش پیچ، فنر و مفتول با استفاده از آن به راحتی انجام می شود.
  • از دیگر موارد کاربرد گاز انبر آرماتور بندی می توان به استفاده از آن جهت خم کردن سیم و مفتول و پیچاندن اشاره نمود. به همین خاطر در آرماتور بندی از این ابزار استفاده زیادی می شود و همین موضوع سبب نامگذاری آن به گاز انبر آرماتور بندی شده است.

راهنمای خرید گاز انبر

چنانچه تمایل به خرید گاز انبر به دلیل وجود مدل های متفاوت از این ابزار در بازار بهتر است گاز انبری را تهیه نمایید که با نوع کاربری مدنظر شما هماهنگ می باشد. در ادامه قصد داریم برخی نکات مهم که در حین خرید گاز انبر می بایست به آن توجه کنید را برای شما عنوان نماییم:

نوع گاز انبر

از جمله اصلی ترین نکاتی که در حین خرید گاز انبر بهتر است به آن توجه کنید انتخاب نوع مناسب و صحیح گاز انبر به تناسب نوع کاربرد تان می باشد. از آنجایی که گاز انبر ها در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده اند هر شخص این امکان را دارد که گاز انبری متناسب با کاربرد مدنظرش را خریداری نماید. دقت داشته باشید که چنانچه قصد دارید از گاز انبر برای انجام کارهای نجاری استفاده نمایید بهتر است گاز انبر هایی را که قسمت دهانه آنها پهن می باشد را برای این منظور تهیه کنید.

جنس دسته گاز انبر

در حین خرید گاز انبر می بایست به جنس دسته های آن نیز توجه داشته باشید. در حین کار دسته های این محصول در دست قرار می ‌گیرد و نیرویی که از سوی کاربر به گاز انبر وارد می‌شود در واقع به دسته های آن منتقل خواهد شد. در نتیجه اگر قرار است از گاز انبر برای انجام کارهای سخت استفاده کنید بهتر است گاز انبر هایی که جنس دسته آن ها مستحکم تر و مقاوم تر می باشد را برای انجام این کار بر گزینید.

گاز انبر هایی که جنس دسته آن ها از فولاد و آهن می باشد در حین کار ممکن است شما را خسته کند و استفاده طولانی مدت از آنها می تواند برای شما خسته کننده باشد. در نتیجه بهتر است گاز انبر هایی که بر روی دسته آنها از روکش های پلاستیکی استفاده شده را برای انجام کارهای سخت بر گزینید. وجود این روکش پلاستیکی علاوه بر اینکه کار کردن با آن را برای شما راحت تر خواهد کرد از تعریق دست در حین انجام کار و لیز خوردن ابزار در دست نیز پیشگیری به عمل می آورد.

جنس بدنه گاز انبر

از دیگر نکات مهمی که در حین خرید گاز انبر بهتر است به آن حتما توجه داشته باشید توجه به جنس بدنه گاز انبر می باشد. برای تولید گاز انبر از متریال های مختلفی با درجه کیفی گوناگون استفاده می ‌شود. اما معمولاً استفاده از فولاد و کروم وانادیوم برای تولید این محصول رایج تر است. گاز انبر هایی که جنس بدنه آنها از این دو آلیاژ می باشد در برابر ضربه، فشار و حرارت مقاوم تر می باشند و طول عمر آنها بیشتر خواهد بود.

قیمت گاز انبر

با توجه به وجود برندهای مختلف تولید کننده گاز انبر شاهد عرضه این محصول با قیمت های مختلفی به بازار هستیم. برندهای مختلف برای قیمت‌گذاری گاز انبر عوامل و فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار می‌دهند و سپس اقدام به مشخص کردن قیمت نهایی این ابزار می نمایند. از جمله فاکتورهایی که در تعیین قیمت گاز انبر تاثیر گذار می باشند می توان به جنس بدنه، سایز و ابعاد گاز انبر، مواد و متریال های استفاده شده برای تولید گاز انبر و برند تولید کننده گاز انبر اشاره نمود.

هر چه از مواد و متریال های باکیفیت تری برای تولید گاز انبر استفاده شده باشد نهایتا قیمت گاز انبر افزایش پیدا خواهد نمود. علاوه بر این برخی برندها در بین مردم مشهور تر و خوش نام تر می باشند و این برندها محصولات خود را با قیمت بیشتری به بازار عرضه می‌کنند. در بین کشورهای مختلف تولید کننده گاز انبر، گاز انبر هایی که توسط کشور آمریکا و آلمان تولید شده در بین مردم محبوب تر می باشند و کیفیت این گاز انبر ها بسیار خوب و مناسب است. البته قیمتی که برای عرضه این گاز انبر ها در نظر گرفته شده نسبت به گاز انبر های تولید شده در داخل کشور به مراتب بالاتر می باشد.

دارا بودن قفل

برخی از گاز انبر هایی که به بازار عرضه شده اند از قفل ایمنی برخوردار می باشند و وجود این قفل ها بر روی این انبار ها منجر به افزایش سطح ایمنی آنها شده است. بنابراین افرادی که این گاز انبر ها را خریداری می‌کنند هنگامی که دیگر نیازی به استفاده از این ابزار ندارند با استفاده از این قفل، انبر شان را قفل می کنند. پس از قفل کردن انبر دسته های انبر بسته شده فک ها کاملاً بر روی یکدیگر قرار می گیرند. انبرهایی که از این قفل برخوردار هستند معمولاً از فروش بیشتری در بازار برخوردار می‌ باشند و تقاضا برای خرید آن ها در بین کاربران بالاتر است.

اندازه و وزن گاز انبر

از دیگر نکات مهمی که در حین خرید گاز انبر حتما باید به آن توجه کنید توجه به اندازه و وزن گاز انبر می باشد. خصوصاً آن دسته از افرادی که این ابزار را به صورت مکرر برای انجام کارهای خود استفاده می کنند بهتر است گاز انبر هایی که دارای وزن سبک تری می باشند را برای انجام کارهای خود انتخاب نمایند. چرا که استفاده از گاز انبر های سنگین وزن می تواند منجر به بروز خستگی در دست آنها شده و دست آنها را در طولانی مدت اذیت نماید.

میزان باز شدن دهانه گاز انبر

گاز انبر هایی که در بازار وجود دارند بسته به ابعاد و اندازه ای که دارند دهانه شان به یک اندازه و مقدار مشخص باز می‌گردد. بنابراین کاربران به تناسب نوع فعالیت خود می ‌توانند اقدام به خرید گاز انبر متناسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *