به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ سیستم جدید نمونه برداری از بتن ، ساده ترین راه حفاری در دیوار و کف را که تا کنون دیده شده تا قطر ۱۰ اینچ ( حدود ۲۵ سانتیمتر ) فراهم می کند. بطور معمول برای نمونه برداری از بتن نیاز به یک موتور، دستگیره جانبی و کلی تدارکات می باشد.

در ابتدا می بایست نمونه بردار را با انکربولت روی زمین نصب کنید. حتی با اجرای همه مراحل در نهایت شما با ابزاری سروکار خواهید داشت که اساسا با خودش کلنجار میرود، بدین معنی که درست است نمونه بردار رو به پایین فشار می آورد اما به جهت قرار گرفتن پایه کنارتر از دریل ، نمونه بردار در حین کار کم کم به یک جهت زاویه گرفته و کج میشود.

حال تصور کنید شما بتوانید کاملا مستقیم و بدون انحراف، دیوار یا زمین را دریل کاری کنید و دیگر اینکه تمام نیرو و فشار اعمال شده فقط در خدمت و هم راستای کار در حال انجام باشد. این همان کاری است که سیستم نمونه بردار Saws Core EZ انجام  می دهد.

این روش جدید نمونه برداری از بتن تنها در چند مرحله سریع سرپا شده و آماده کار می شود. راه اندازی سیستم Core EZ به زمان کمی نیاز دارد. جالب اینکه تجهیزات این سیستم است که آن را بطرز شگفت آوری ارگونومیک و بارز ساخته است.

قطعات این نمونه بردار:

  • فرز
  • کوپلر فرز
  • گیربکس
  • آدابتور مته نمونه بردار
  • ستون هدایت کننده
  • لوله تغذیه آب

البته شما به چیزهای دیگری هم برای اجرای کار نیاز دارید:

  • منبع آب ( می تواند شیر آب و یا آب حاصل از پمپ باشد )
  • مته نمونه بردار ( قطر ۳ تا ۱۰ اینچ در این سیستم قابل استفاده است )
  • مته ۳/۸ اینچ مصالح
  • چکش دوار یا دریل چکشی

 

نحوه راه اندازی سیستم:

-کار با تهیه و نصب فرز شروع می شود.

-آدابتور مته روی مته با سایز مناسب کار مدنظر نصب می شود.

-فرز به گیربکس متصل می شود ( در حالیکه کوپلر آن قبلا نصب شده است ) سپس فرز با استفاده از پین در جای خود قفل می شود.

در مرحله بعد مته نمونه بردار در نقطه دریل کاری نصب و تنظیم می شود:

-پس از علامت گذاری نقطه ای در کار، یک سوراخ به قطر ۳/۸ اینچ و به عمق ۵ اینچ برای نصب انکربولت ایجاد میشود.

-سپس انکر بولت را نصب نموده و مهره انکربولت باز و جدا می شود.

-حال ستون راهنما روی انکربولت بسته شده و کاملا محکم می شود.

-در مرحله بعد مته نمونه بردار و ملحقاتش ( آدابتور شش گوش ) بصورت کشویی روی ستون نمونه بردار نصب می شود.

حال نوبت نصب و اتصال فرز به مجموعه مته نمونه بردار است:

-بصورت کشویی گیربکس و فرز را روی ستون راهنما جا زده تا جایی که با پین های قفل کننده درگیر شود.

-لوله تامین آب به ستون راهنما متصل می شود.

-شیر منبع تامین کننده آب باز می شود.

 

نحوه دریل کاری

حال دیگر سیستم شکل کامل خود را پیدا کرده است. شما می توانید فرزی ببینید که خارج از محور بوده و قدرت دوران چرخ دنده ای را که مستقیم به مته نمونه بردار متصل است تامین می کند. نیروی رو به پایینی که به مته اعمال می شود مستقیما از بالا و در راستای محور دوران اعمال می شود. همچنین مته بطور مستقیم به سمت پایین حرکت می کند، به خاطر ستون راهنمایی که با انکربولت به کار محکم شده است و در مرکز مته قرار دارد.

حال این سیستم نوآورانه را با نمونه بردارهای سنتی که ستون راهنما در کنار مته قرار دارد و نه هم امتداد با آن، مقایسه می کنیم:

برای دریل کاری فقط کافی است شستی فرز را فشار داده و نگه دارید وهمزمان پیچ هول دهنده را با یک آچار ۳/۴ اینچ بچرخانید. این کار مته نمونه بردار را به داخل بتن می راند.

در آزمایش عملی، این سیستم خود را بسیار پایدار، سبک و کارآمد نشان داده است. به عنوان مثال توانسته نمونه ای به قطر ۵ اینچ را ظرف ۱۰ دقیقه از بتن برداشت کند در حالیکه همچون نمونه بردارهای سنتی نیاز به وارد کردن فشار با تمام قدرت به سیستم نبوده است.

 

و اما ضربه زن!

به دلیل وجود انکر بولت در مرکز، در واقع سیستم نمونه بردار Core EZ مغزی را هنگامی که دریل کاری تمام شده است نگه می دارد. این بدان معنی است که در مکان هایی که در پایان دریل کاری نگرانی گرفتن مغزی در حال افتادن وجود دارد کاربر به راحتی می تواند نمونه برداری کند.

این سیستم کم حجم و جمع و جور است. می توان در مکان های کوچک و کم جا از این ابزار استفاده نمود. همینطور یونیت کامل این سیستم در یک کیف چرخ دار ارائه شده که وزن مجموعه کمتر از ۵۰ پوند ( ۲۳ کیلوگرم ) است. البته که این سیستم با فرز برقی کار می کند اما فرز شارژی ۳۶ ولتی متابو از عهده این کار برآمده و ممکن است سایر برندها هم بتوانند.

حسن دیگر این نمونه بردار عدم نیاز به اندازه گیری و محاسبه میزان خروج ازمرکز پایه جهت نصب آن بوده و دیگر اینکه به سطح کار صدمه نمی زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *