به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ آچار فرانسه یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع ابزار دستی شناخته شده در دنیاست. کمتر کسی پیدا می‌شود که در کیف ابزار خود این ابزار کاربردی را نداشته باشد.

برای باز و بسته‌کردن انواع مختلف پیچ و مهره‌های چهارگوش و شش‌گوش به جای حمل بی‌نهایت آچار در سایزهای مختلف از یک آچار فرانسه استفاده می‌کنند که به راحتی قابل تنظیم دهانه به سایزهای مختلف است. هرچند محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارند که موجب شد‌ه تا تولیدکنندگان آچار فرانسه این ابزار را در سایزهای مختلفی طراحی و تولید نمایند.

این ابزار ساده را به راحتی می‌توان بدون هیچ‌گونه مهارت خاصی برای انجام انواع کارهای روزمره و خانگی و حتی کارهای حرفه‌ای و پیچیده هم به کار برد.

 

ساختار آچار فرانسه

ساختار آچار فرانسه به گونه‌ای طراحی شده است که دارای یک فک ثابت و یک فک متحرک حلزونی‌شکل است که در وسط آچار سبب نزدیک یا دور شدن آن به ف ثابت آچار می‌شود. فک متحرک آچار فرانسه در زاویه‌ای ۱۵ درجه نسبت به درجه آچار قرار می‌گیرد که باعث گشتاوری بیشتر آچار فرانسه می‌شود.  حفره‌ای که در قسمت انتهایی این ابزار تعبیه شده است برای آویزان کردن این ابزار می‌باشد.

هنگام استفاده از آچار فرانسه، فک متحرکش باید به طور کامل پیچ یا مهره را پوشش دهد تا در اثر فشار وارده از سمت آچار به پیچ و مهره‌ها آسیبی وارد نیاید.

آچار فرانسه BS سایز 12 اینچ - 300 میلیمتر

آچار فرانسه BS سایز ۱۲ اینچ – ۳۰۰ میلیمتر

معرفی انواع سایزهای آچار فرانسه

آچار فرانسه‌ها بر اساس اندازه دهانه و دستگیره‌هایشان در سایزهای مختلف ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۸ تولید می‌شوند که دهانه‌هایشان به ترتیب به اندازه‌های ۱۳، ۱۹، ۲۷، ۳۰، ۳۳، ۴۳، ۵۴ و ۶۲ میلی‌متر باز می‌شوند.

 

بهترین سایز آچار فرانسه

برای مصارف خانگی بهترین سایز آچار فرانسه سایزهای ۱۰ و ۱۲ است که در انجام کارهای خانه و سبک کاربرد بسیاری دارند؛ اما برای انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای‌تر آچارهای سایز ۱۲ به بالا گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

آچار فرانسه فیدورا نمره 12

آچار فرانسه فیدورا نمره ۱۲

ویژگی‌های آچار فرانسه خوب

۱-نکته اول:مهم‌ترین نکته در هنگام خرید یک آچار فرانسه توجه به فک متحرک آچار فرانسه است؛ بدین صورت که آچار مورد نظر باید هیچ گونه لقی نداشته و کاملا دقیق باشد. فک متحرک بعضی از برندهای معتبر و باکیفیت تاحدی دقیق طراحی و تولید شده‌اند که وقتی بر روی پیچ و یا مهره قرار بگیرد تصور می‌کنید که یک آهنربا در داخل دهانه قرار گرفتـه است؛ چرا که مهره را بسیار محکم نگه می‌دارد.

۲-نکته دوم:یکی دیگر نکته‌های قابل توجه هنگام خرید آچار فرانسه توجه به دندانه‌دار بودن فک آچار فرانسه است. این ویژگی به بهتر قلاب شدن فک بر روی پیچ و مهره کمک می‌کند.

۳-نکته سوم:نکته دیگر قابل توجه مدرج بودن فک آچار فرانسه است که موجب سهولت کاربری و اندازه‌گیری دقیق‌تر دهانه آچار بر مبنای سایز پیچ یا مهره خواهد بود.

۴-نکته آخر:آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید ارگونومی یا خوش‌دست بودن آچار فرانسه است که موجب سهولت و سرعت عمل بالای کاربر می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *