به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ ابزار برقیs دارای مزایای حمل آسان، عملکرد ساده و عملکردهای مختلف است که می تواند شدت کار را تا حد زیادی کاهش دهد، کارایی کار را بهبود بخشد و مکانیزاسیون عملیات دستی را تحقق بخشد. بنابراین، آنها به طور گسترده ای در ساخت و ساز، دکوراسیون مسکن، اتومبیل، ماشین آلات، برق، پل ها، باغبانی و سایر زمینه ها و تعداد زیادی از خانواده ها استفاده می شوند. ابزارهای برقی چیست؟

طبقه بندی ابزارهای برقی:

۱- مته برقی: برای مواد فلزی، پلاستیک و سایر ابزارهای حفاری استفاده می شود. هنگامی که مجهز به سوئیچ های مثبت و منفی و دستگاه های تنظیم کننده سرعت الکترونیکی باشد، می توان از آن برای دسته پیچ برقی استفاده کرد. برخی از مدل ها با باتری های قابل شارژ عرضه می شوند.

 

۲- چکش الکتریکی: برای حفاری سنگ تراشی، بتن، مصنوعی یا طبیعی استفاده می شود و عملکرد مته برقی قابل تعویض است. دریل و مته های Sds-plus به طور گسترده در مته های سبک استفاده می شود و دریل های چکشی متوسط و سنگین با چاک و مته های SDS-MAX جایگزین می شوند و می توان آنها را با اسکنه بست.

۳- مته ضربه ای: عمدتا برای حفاری ابزار الکتریکی از مواد سخت مانند بنایی و بتن استفاده می شود. هنگامی که مکانیسم ضربه بسته است، می توان از آن به عنوان یک مته برقی معمولی نیز استفاده کرد.

 

۴- ماشین سنگ زنی: ابزار سنگ زنی با چرخ سنگ زنی یا سنگ آسیاب، که برای سنگ زنی چوب استفاده می شود. آسیاب برقی مستقیم و آسیاب زاویه ای برقی وجود دارد. نیاز به نصب سنباده

 

۵- اره منحنی: عمدتا برای برش فولاد، چوب، پلاستیک و مواد دیگر استفاده می شود، تیغه اره به بالا و پایین حرکت رفت و برگشتی یا نوسان، مناسب ترین برای برش خط مستقیم یا منحنی دقیق است.

اره عمود بر 6 دور صنعتی المکس 750 وات مدل J.S419

اره عمود بر ۶ دور صنعتی المکس ۷۵۰ وات مدل J.S419

۶- آسیاب زاویه: همچنین به عنوان ماشین سنگ زنی یا آسیاب دیسک شناخته می شود، عمدتا برای سنگ زنی فولاد، فلز و سنگ و غیره استفاده می شود. قطر دیسک سنگ زنی معمولاً ۱۰۰ میلی متر، ۱۲۵ میلی متر، ۱۸۰ میلی متر، ۲۳۰ میلی متر است.

 

۷- دستگاه برش: عمدتا برای برش آلومینیوم و چوب از زوایای مختلف استفاده می شود. این دستگاه به دستگاه برش فلز و دستگاه برش غیر فلز تقسیم می شود.

 

۸- آچار برقی و پیچ گوشتی برقی: آچار برقی و پیچ گوشتی برقی برای بارگیری و تخلیه کانکتورهای رزوه ای استفاده می شود. مکانیسم انتقال آچار الکتریکی از چرخ دنده سیاره ای و مکانیزم ضربه شیار مارپیچ توپ تشکیل شده است. پیچ گوشتی برقی از مکانیزم محرک کلاچ دندانه دار یا مکانیزم محرک دنده استفاده می کند.

آچار پلکانی 12 عددی فیدورا

آچار پلکانی ۱۲ عددی فیدورا

۹- ویبره بتن: برای تراکم بتن هنگام ریختن پی بتن و اعضای بتن آرمه استفاده می شود. در میان آنها، نیروی اغتشاش فرکانس بالا ویبراتور برقی با اتصال مستقیم با چرخش بلوک غیرعادی که توسط موتور هدایت می شود، تشکیل می شود که توسط منبع تغذیه فرکانس متوسط ۱۵۰ هرتز یا ۲۰۰ هرتز تغذیه می شود.

 

۱۰- رنده برقی: مورد استفاده برای برنامه ریزی چوب یا قطعات ساختاری چوب، نصب شده بر روی سکو نیز می تواند به عنوان یک رنده پلت فرم کوچک استفاده شود. شفت کاتر هواپیمای الکتریکی توسط شفت چرخان موتور از طریق تسمه هدایت می شود.

 

۱۱- دستگاه سنگ مرمر: به طور کلی برای برش سنگ، می تواند برش خشک یا مرطوب را انتخاب کند، تیغه های اره متداول عبارتند از: تیغه اره خشک، تیغه اره مرطوب، تیغه اره خشک و مرطوب. از دکوراسیون منزل برای برش کاشی دیوار استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *