به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ برای انجام ساخت و ساز همیشه به یکسری ابزارهای مهم و کاربردی نیاز است و بدون استفاده از ابزارهای مناسب پروژه ساخت و ساز اجرا نخواهد شد. شناخت ابزارآلات ساختمانی می تواند به شما کمک کند که ابزارهای مورد نیاز برای پروژه خود را شناسایی کنید و با تهیه آن ها رونده پروژه را سریع تر کنید.

از جمله ابزارهای لازم برای ساخت و ساز می توانیم به مواردی همچون، بیل، فرز سنگ بری، دستگاه جوشکاری، انواع میلگرد و تیرآهن و.. اشاره کنیم. برخی از این ابزارها کاربرد بیشتری دارند و بدون آن ها کار ساخت و ساز ممکن نیست.

انواع ابزارآلات ساختمانی پرکاربرد و ضروری

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم برخی از ابزارهای ساختمانی از اهمیت بیشتری برخورد دار هستند و خریدن آن ها لازم و ضروری است. شناخت این ابزارها به شما کمک می کند که از خرید برخی از ابزارهای غیر ضروری خود داری کنید و در هزینه نهایی صرفه جویی کنید.

 

بالستر

یکی از ابزارهای ضروری و مهم برای اجرای پروژه های ساختمانی بالستر است. بالستر ابزاری کاربردی است، که از آن برای برش دقیق آجر ها استفاده می شود. در دیوار چینی بسیار پیش می آید که در قسمتی نمی توان از یک آجر کامل استفاده کرد. به همین دلیل نیاز است که آجر برش داده شود و به اندازه دلخواه در بیایید. در این مواقع می توان به کمک بالستر آجر ها را به شکل دقیقی برش داد و از آن ها استفاده کرد. خرید یک بالستر یکی از لزومات برای ساخت و ساز است.

 

میله T

برای اندازه گیری دقیق حفره های ایجاد شده برای ساخت یک ساختمان به میله T نیاز است. این میله به شما کمک می کند که حفره ها را با دقت زیادی اندازه گیری کنید و پروژه را بدون نقص اجرا نمایید. برای ساختن یک ساختمان حداقل به سه تا از این میله ها نیاز است. لازم به ذکر است که جنس این میله ها از چوب هست و وزن کمی دارند به همین دلیل جا به جای آن ها کار سختی نیست.

چکش مهندسی دسته چوبی پرانا 500 گرمی چکش مهندسی دسته چوبی پرانا 200 گرمی چکش مهندسی دسته چوبی پرانا 100 گرمی

چکش مهندسی دسته چوبی پرانا ۵۰۰ گرمی
چکش مهندسی دسته چوبی پرانا ۲۰۰ گرمی
چکش مهندسی دسته چوبی پرانا ۱۰۰ گرمی

چکش مخصوص آجر

برای اینکه بنا و کارگر ها بتوانند آجرها را در یک ردیف و منظم کنار هم قرار دهند به یک چکش مخصوص آجر نیاز دارند. به کمک این چکش می توان آجر ها را به صورت منظم روی یکدیگر قرار دارد و از ایجاد برآمدگی و فرورفتگی آجرها در یک دیوار جلوگیری می کند. به همین دلیل چکش مخصوص آجر نیز یکی از ابزارآلات ساختمانی پر کاربرد و ضروری است، که برای ساخت یک ساختمان باید حتما خریداری شود.

 

ماله بنایی

ساختن یک ساختمان بدون ماله بنایی اصلا ممکن نخواهد. این وسیله با وجود اینکه یک ابزار ساده و ارزان قیمت است، کاربرد بسیار زیادی دارد و وجود آن برای اجرای پروژه ساختمانی لازم و ضروری است. ماله بنایی مستطیل شکل است و از یک تیغه و یک دسته درست شده است. از این ابزار برای صاف کردن سطوح مصالح ساختمانی، برداشتن ملات، مخلوط کردن مصالح و.. استفاده می شود. به عنوان مثال از ماله برای گچ کاری دیوار ها استفاده می شود و به کمک آن گچ به صورت یک دست روی دیوار پخش می شود.

 

کمچه

کمچه نیز یکی دیگر از ابزارآلات ساختمانی پرکاربرد است، که خریدن آن لازم و ضروری است. این وسیله نیز مانند ماله ابزاری ساده ولی پر کاربرد است و تنها از یک تیغه و دسته چوبی تشکیل شده است. از این ابزار برای برداشتن ملات، پخش کردن یکنواخت ملات و.. استفاده می شود.

مینی فرز المکس مدل A.G334 سایز 115 میلی متر 850 وات دیمر دار

مینی فرز المکس مدل A.G334 سایز ۱۱۵ میلی متر ۸۵۰ وات دیمر دار

فرز سنگ بری

یکی از ابزارهای هم و کاربردی در ساخت و ساز فرز سنگبری است. از این وسیله برای برش قطعات سنگی استفاده می شود. معمولا فرز سنگبری دارای یک تیغه مقاوم و تیز است که با سرعت بسیار زیادی می چرخد. افرادی که می خواهند نما یا کاشی کاری یک ساختمان را انجام دهند حتما باید این وسیله را به همراه داشته باشند. فرز سنگبری دارای انواع مختلفی است و در برند های مختلفی تولید می شود به همین دلیل ممکن است قیمت آنها متفاوت باشد.

 

الک

یکی از ابزارآلات ساختمانی قدیمی و پر کاربرد است، که از آن برای جدا کردن دانه های درشت و سنگ از مصالحی مانند شن و ماسه استفاده می شود. الک ها جزو ابزارهای دستی هستند و از زمان های قدیم از آن ها برای ساخت و ساز استفاده شده است. وجود یک الک برای ساختمان سازی لازم و ضروری است.

تراز مگنتی توتال سایز 40 سانت مدل TMT24086M

تراز مگنتی توتال سایز ۴۰ سانت مدل TMT24086M

تراز دستی

تراز دستی یکی دیگر از ابزارآلات ساختمانی پرکاربرد است، که وجود آن برای اجرای پروژه ساختمانی لازم و ضروری است. از این وسیله برای تراز کردن سطوح مختلف استفاده می شود. همه تراز های دستی دارای یک مایع سبز رنگ هستند که می توانند به خوبی هموار بودن یک سطح را مشخص کنند. به طوری که اگر یک تراز را روی سطحی قرار داد که هموار است در وسط مایع یک حباب شکل می گیرد. در غیر این صورت مایع به سمتی متمایل می شود که ناهموار است. قیمت این ابزار نیز بسیار پایین است و می توان از همه ابزار فروشی ها آن را خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *