به گزارش بازرگانی سلیمانی؛ هر باطری ابزار شارژی در داخل خود چند باطری قلمی قابل شارژ دارد که بصورت سری یا موازی به هم متصل شده اند. این باطری های قلمی سلول یا سل (CELL) نامیده می شوند.

بر روی این سلول باطری ابزار ممکن است یکی از اعداد  ۲۱۷۰۰ ، ۱۸۶۵۰ و ۲۰۷۰۰  دیده شود. اما این اعداد به چه معناست؟

دریل شارژی 21 ولت المکس مدل 219

۱۸۶۵۰ یا ۲۱۷۰۰؟

اعداد نوشته شده روی باطری ها نشان دهنده ابعاد یا سایز باطری می باشد. عدد ۱۸۶۵۰ بدین معنی است که قطر باطری ۱۸ میلیمتر و طول آن ۶۵ میلیمتر است. بنابراین با استفاده از فرمول حجم استوانه، حجم این باطری معادل ۱۶۵۳۲ میلیمترمکعب است. در باطری ۲۱۷۰۰ نیز قطر ۲۱ میلیمتر و طول ۷۰ میلیمتر است و پس از محاسبه، حجم باطری ۲۴۲۳۳ میلیمترمکعب بدست می آید.

پس با اینکه قطر و طول باطری ۲۱۷۰۰ تنها به ترتیب ۳ و ۵ میلیمتر بیشتر از باطری ۱۸۶۵۰ است اما حجم باطری ۲۱۷۰۰ حدود ۴۷% بیشتر است!

 

حجم بیشتر = مدت زمان کار بیشتر

آشکارترین مزیت باطری ۲۱۷۰۰ نسبت به ۱۸۶۵۰ در افزایش میزان انرژی ذخیره شده بدلیل حجم بیشتر باطری می باشد. بنابراین ابزار شارژی شما مدت بیشتری با یک باطری کار می کند.

باطری ابزار شارژی که از سلول ۱۸۶۵۰ در آن استفاده شده، ظرفیت ۱۵۰۰mAh دارد و حداکثر ظرفیت باطری که اکثر سازندگان ابزار شارژی حاظر شده اند از سلول ۱۸۶۵۰ در آن استفاده کنند ۲۵۰۰mAh می باشد و برای ظرفیت بیش از این ایراداتی گزارش شده است.

اما باطری با سلول ۲۱۷۰۰ ، ظرفیتی حداقل ۳۰۰۰mAh دارد که تا ۴۰۰۰mAh هم می تواند باشد. بنابراین مدت زمان کار ابزار شما حدود ۵۰ تا ۱۰۰% افزایش می یابد!

پیچ بند شارژی المکس مدل 232 قدرت 12 ولت راهکار های  نگهداری از باتری ابزارهای شارژی نگهداری مناسب از باتری ابزارآلات شارژی، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند. راهکار های  نگهداری از باتری ابزارهای شارژی نگهداری مناسب از باتری ابزارآلات شارژی، راهی مناسب و مقرون به صرفه برای تامین انرژی ابزارهای بی سیم شما هستند.

قدرت بیشتر ؟!

باطریهایی نظیر بوش Core18V ، میلواکی M 18 High Output و متابو LiHD به دنبال چیزی بیشتر از افزایش زمان کار بوده اند. سیستم خنک کننده این باطری ها بهبود یافته و از مواد بهتری ساخته شده اند تا میزان مقاومت الکتریکی (ohms) آنها کاهش یابد. نتیجه کار افزایش بیش از پیش قدرت باطری است.

به عنوان مثال باطری استاندارد ۱۸ ولتی بوش می تواند تا ۸۰۰ وات قدرت خروجی داشته باشد. اما باطری ارتقاء یافته Core 18V بوش تا ۱۴۴۰ وات قدرت خروجی دارد ! یعنی بیش از ۸۰% افزایش قدرت. سایر برندها نیز اعلام نموده اند که به افزایش قدرت قابل توجهی در باطری های خود دست یافته اند.

این ابزارهای شارژی دستی نیست که فقط متاثر از این موضوع هستند. ابزارهای فضای باز نظیر چمن زن ، اره زنجیری، علف تراش و شمشادزن، اینورترهایی که با باطری کار می کنند و حتی شایع شده که ابزارهای بنزینی ساختمان سازی هم قرار است دارای گزینه شارژی شوند و دلیل همه اینها ورود سلول ۲۱۷۰۰ به این صنعت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *